
// u hebt momenteel geen undorechten op uw rekening, doe een bijkomende storting om verder te gaan
hexagram 27 – 頤 – YI – ‘voeding’
Lees over het Harusmuzeprogramma
input:
https://dirkvekemans.be/2018/11/22/harusmuze-157/
commentaar:
‘
‘Post coitum omne animal triste est, sive gallus et mulier‘ zo schreef de legendarisch misogyne dichter Ovidius. We moeten nog uitzoeken hoe het daar precies zat met Ovidius en de vrouwen, maar het citaat betekent zoveel als: ‘na de coïtus is ieder dier triest behalve de haan en de vrouw’.
Het duidt ewa op de spraakverwarring rond het geven en nemen in de seksuele uitwisseling: de vrouw ‘geeft’ haar lichaam, dat hoor je vaak, maar strikt biologisch gezien is zij degene die het haar benodigde zaad onttrekt aan de man.
De attractieve vrouw als ‘mensonge‘ gaan zien, inclusief de systematische Modernistische vrouwenhaat die in die vernieuwde vorm weer opgepikt werd door Baudelaire: het is allemaal het gevolg van hetzelfde aloude verhaaltje van de man die wordt ‘verleid’ tot penetratie en ejaculatie en zich daardoor in ‘zijn’ ongeluk stort.
Je kan dus dus al te makkelijk lezen als een ietwat nijdige reactie van de man op het ‘genomen’ worden door de vrouw, een meermaals gebruikte en misbruikte feminiene en feministische strategie. Het is maar wat je van een analyse van een dynamiek verwacht of waartoe je de uitleg wil aanwenden die bepaalt welke richting het uitgaat.
Elke differentie is tweepolig en kan dus op volstrekt egale wijze in beide richtingen worden ‘weaponised’: als harpoenisering van de fallus of de vagina als wolvenklem.
“Ik heb u goed bij uw pietje gehad”, ook het ‘volk’ blijft hierin wijs. En Nietzsche trapt op zijn baldadig Nietzscheaanse wijze een open deur in als hij zegt dat vrouwen enkel willen bevrucht worden (zonder erbij te willen zeggen dat mannen enkel willen penetreren en dat de bevruchting voor hen een ‘noodzakelijk kwaad’ is)
Van dit soort al dan niet veredelde volkswijsheden naar bv de Spurs-Epurons tekst van Derrida over de vrouw en over Nietzsche en de vrouw, is een minder grote stap dan het lijkt. Ook daar gaat het immers over de dynamiek van geven en nemen en over het veinzen, de waarheid en het vergeten van beiden in de vergeetput van de taal, waar elke uitlating uiteindelijk verweesd achterblijft als een vergeten paraplu.
Hoewel het in pornokringen voornamelijk vrouwenwerk blijft kunnen de mannelijke auteurs echter uitgesproken beter ‘pijpen’ dan de vrouwen, dat is bekend.
Dat komt misschien omdat het onze natuurlijke vertreksituatie is om de zaken ‘in te wikkelen’. Wie heeft er anders dat ingewikkelde verhaaltje van de zondeval nodig? Dat over de domme vrouw, een stuk uit uw lijf dat heeft leren praten en dat van de slimme slang die het wicht in de appel doet bijten. Tja, hoe gaat ge het anders uitleggen aan de kinders dat ge u zo hebt laten vangen door moeder de vrouw, want eens ‘het’ gebeurd was kunt ge verder enkel zingen van Winitou die te laat kwam.
Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat in diezelfde pornokringen het faciaal ejaculeren , het letterlijke volspuiten van de vrouwengezichten zo immens populair blijft: hoe heerlijk eerlijk nijdig is niet dat gebaar van “hé gij hier gij geit, f* you, hier hebt ge wat ge wilt, lap in uw gezicht zie”. Nou moe.
Ach ja. De brute schoonheid van het menselijke wezen is met internet altijd maar een klik verwijderd hè. Het kleinste kind weet dat, tegenwoordig. Letterlijk.
Een van de redenen van het gigantische succes van Facebook is natuurlijk dat ge daar gedwongen wordt om te doen alsof ge dat niet weet. In die zin is FB misschien de ultieme feministische golf: het neemt, geheel belangeloos, dat spreekt, de schuld van het voorwenden, de erfzonde van de fictie helemaal op zich en verlost zo de vrouw van de eeuwige blamage, de verzwegen waarheid van het ‘genomen worden’.
Facebook als de Jesa Chloaca op heur Zuikerberg.
Ja zij offert zich, het Feminiene Smoelenboek. In dienst van de mensheid. Het probleem met een dynamiek die je op dergelijke manier onderbreekt is immers dat die manier neerkomt op repressie en ontkenning, op pure negativiteit dus. En dat is en blijft een garantie voor zelfdestructie, de spreekwoordelijke worm in de appel. De Zuikerberg is een sluimerende vulkaan.
Google plant evident een overname van het gebruikersvee van FB (wij allemaal dus). Dat gaat gebeuren (mijn glazen bol is weer opgekuist en ik heb de vele krasjes van fles en glas op bol kunnen wegpolijsten) via de overname van WordPress en de uitbouw daar van een nieuwe economische orde gebaseerd op kleinschalige P2P ruilhandel.
‘Ruilhandel’ dat klinkt alternatief en mensvriendelijk genoeg maar dat is het al veel minder als je de blockchaintechnologie in het verhaal betrekt en zo het ruilen wel vrij laat maar de handel in handen houdt. WordPress heeft al quasi al het benodigde in handen: de userbase, de shoptechnologie en de flexibele expressie-app waarin al het denkbare moeiteloos geïntegreerd kan worden. Het enige wat het nodig heeft is nog wat van die wonderlijke Googlelijm. De Californication van de planeet is gelanceerd, weer eens.
Allez ja: ‘plannen’ en ‘gaat gebeuren’, het is al gebeurd eigenlijk, hou het maar ’s tegen.
En iets Second Life-achtig qua VR-ervaring. Schoon ze: in die mooie tweede wereld op het midden van elk plein of speelplaats staat er dan een schitterend veelkleurige Orgasmatron met de nieuwste Reichsoftware! Allemaal betaalbaar voor iedereen (“sorry deplorabele overtolligen, we hebben jullie toch nog vrij netjes laten kreperen niet?”)
Joa: markeert mijn woord! Het Vierde Reich zal er een van Wimmeke zijn: Wilhelm Reich, die wist immers al dat ge alle mensen braaf en gezond kon houden als ge ze maar op tijd en stond verlossen kon van hun overtollige Orgone-energie.
De enige manier* om dit alles nog tegen te houden is natuurlijk LYRIEK-collages kopen, want zo verstevigt ge de LYRIEK, cryptomunt van de Vrije Lyriek!!
Zo ziet ge maar weer eens dat de Nieuwe Kathedraal van de erotische Ellende haar naam niet gestolen heeft!
*Of ge kunt wachten op de Chinezen, dat gaat ook, da’s altijd een optie è…