Categorieën
13 Indringende Cirkelzagen gedicht van de dag lyriek

13 indringende cirkelzagen (12/14)

XII. (cfr. Stelling 28 bis: ‘seks is de enige voering van echte communicatie)

dat Er geen brug is, de weg Altijd inklapt, de vingers haken, maar
olie doet hun de wanden glanzen. eén op vijf eendjes nekt zich nog
over de vijver als een weerbarstige puist van inzicht op de gladde
technè van het neo-scholastieke denken. de jagers (M/V/O) richten

de lopen. indien correct opgesteld zullen de spiegels de trillingen doen
convergeren. eend is. de voorstellingen der impressies zijn, voor zover
zij gebeuren in de geest, niet helder en afgelijnd maar verward.
daar wij echter hun klepperen afstellen op het ritme der bewegende

lichamen (I/O) en zo afglijden naar het eindpunt aller séances, zal er
spontaan een simultaan kletteren optreden dat zich net niet aan de
klepperende lichamen zal voordoen als identiek, een p-t-differentie

die zich als een anker op het verlaten veld der niet-betekenissen toont,
waarop de lichamen zich op hun beider toppunt bevindend aan elkaar
zullen bekennen als het in elkaar verankerde Veld. Vergeet echter niet

dat Er geen brug is, de weg Altijd inklapt, de vingers haken, maar
olie doet hun de wanden glanzen. eén op vijf eendjes nekt zich nog
over de vijver als een weerbarstige puist van inzicht op de gladde
technè van het neo-scholastieke denken. de jagers (M/V/O) richten
[…]

invoer (2007-2018)

deelnemersfuncties

(aan de wreedheid der zagen, in volgorde van verschrijving):

  • God, het stadslijk
  • ik, de vrezende, een struik onkruid, voorheen bekend als  zanger Izeganz, heropgeschoten ergens dicht bij het Einde
  • Racha, de moeder van God, een kwaadaardig loeder
  • het jongetje wij, dat herhaaldelijk wreedaardig wordt omgebracht
  • de plaats er, een oude, verbitterde freezone die nog stamt uit de tijdruimte, toen de wetten van de Geldruimte nog niet van kracht waren. er is een onbetrouwbare FB- attentiejunk die zich wil opwerpen als virtuele place to be
  • Maped de basgom, een zwaarlijvige nihilist met smetvrees
  • Johanna de Waarheid, een blinde kaal geschoren slet die geilt op alles wat een letter heeft
  • Joà Sè, het endemische bewustzijn, een gemaskerde Afrikaan die heel de wereld afreist op zoek naar zijn Noord-Koreaanse geliefde Solli Ě 
  • het stijgende Peil, de demon van het stijgende waterpeil van de oceanen bij de afsmelting van het Poolijs: de demon is fanatiek anti-platonist en gelooft derhalve niet in zichzelf en wil dat dan ook op alle mogelijke manieren aantonen, o.m. door het bewust saboteren van wetenschappelijk onderzoek met als enige effect dat het pakijs nog sneller smelt
  • de dood Kil, een laffe soldaat die op elk moment een manier zoekt om te kunnen deserteren…
  • de boom Einde een van de drie Bomen van de Apocalyps zoals beschreven in de apocriefe Apocalyps van Johanna de Waarheid, een tekst die pas in 2041 opduikt en die in de jaren veertig een gigantische paniekgolf veroorzaakt door de gebrekkige vertaling die dan verschijnt (na de heksenjacht op klassieke filologen eind jaren dertig is iedereen die nog echt oud-grieks kent zwaar gediscrediteerd ten voordele van hebzuchtige charlatans, veelal vodka-zuipende Russen).
    de andere bomen zijn de boom Put en de boom Kapel
  • de gestorven hond Neo (2006-2018)
  • de poes Tempel, zus van Shirley en aangetrouwde tante van Oedi
  • het verhaal Onaf heeft een zwaar gestoorde, oedipale binding met zijn auteur die overleden is voor hij het verhaal kon afmaken
  • de stortvloed Immens, een tsunami die zich van dag vergiste (maar dan niet meer terug kon)
  • de schoenzolen van het Verzet, versleten na een jaar al, waar vind je nog degelijke schoenen…?
  • de jagers (M/V/O): agenten van het Zijn die de laatste nog in leven zijnde Vrije Lyrici seksueel intimiderend benaderen om hen het zwijgen op te leggen (vooral de blondjes zijn erg, pfff!)
  • het in elkaar verankerde Veld: tijdelijke stasis in de GeldRuimte waar alles peis en vree is, er gebeurt niks, het lijkt wel de hemel maar ‘t is voorbij voordat je goed en wel beseft dat je er was…

Geef een reactie